Kāpēc vairums Latvijas iedzīvotāju labprātāk iepērkas klātienē nevis tiešsaistē?

Iespēja pārliecināties par preces kvalitāti un pielaikot kāroto mudina iepirkties klātienē nevis tiešsaistē


Vairums Latvijas iedzīvotāju labprātāk iepērkas klātienē nevis tiešsaistē, liecina topošā iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” veiktā aptauja. Iespēja pārliecināties par preces kvalitāti un pielaikot izvēlēto apģērbu vai apavus tiek minētas kā galvenās klātienes iepirkšanās priekšrocības, ko par būtiskām atzīst vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju. Arī ekonomikas eksperti prognozē, ka lielākā pircēju plūsma joprojām koncentrēsies lielākajos tirdzniecības centros.

 

Salīdzinot iepirkšanās procesu klātienē un internetā, 60% aptaujāto atzīst, ka iespēja saņemt preci lietošanā tūdaļ pēc iegādes, ir viena no svarīgākajām klātienes iepirkšanās priekšrocībām, bet teju puse (48%) par priekšrocību uzskata iespēju izvairīties no papildu izdevumiem par preces piegādi. Interesanti, ka iespēju ietaupīt, netērējoties par piegādi, izmanto tieši pircēji vecumā līdz 30 gadiem. Šai vecuma grupai arī vidēji biežāk nekā citām ir svarīga iespēja apvienot iepirkšanos ar izklaidi (44%) un skaistumkopšanas procedūrām (11%).

“Pēdējos gados daudz runāts par e-komercijas attīstību, kas, protams, ir mudinājusi lielveikalus meklēt jaunas iespējas, kā nostiprināt savas pozīcijas un piedāvāt apmeklētājiem ko vairāk par vienkāršu iepirkšanos. Mūsdienīgos iepirkšanās centros šobrīd var atrast arī daudzveidīgas izklaides un atpūtas iespējas, tādējādi ļaujot apvienot lietderīgo un patīkamo,” saka “Akropole Rīga” vadītājs un “Akropolis Group” valdes loceklis Kaspars Beitiņš. Viņš norāda, ka, piemēram, “Akropolē”, kas durvis apmeklētājiem vērs šā gada pavasarī, būs pieejams ne vien kinoteātris ar 9 zālēm, plaši rotaļu laukumi bērniem, sporta zāle, boulings, biljards un dažādu sporta spēļu simulatori, bet arī vissezonas slidotava un vairāk nekā 20 restorāni un kafejnīcas.

Mērenu augšupeju mazumtirdzniecības nozarē 2019. gadā prognozē SEB bankas makroekonomikas eksperts Dainis Gašpuitis. Viņš atzīst, ka pirktspējas pieaugums un situācija darba tirgū veicinās iedzīvotāju vēlmi un iespējas tērēt gan ikdienas precēm, gan sadzīves apstākļu uzlabošanai. “Vienlaikus transformāciju turpinās pieredzēt arī pati nozare, nosakot pircēju plūsmas koncentrēšanos lielākajos tirdzniecības centros, kas spēj piedāvāt arī plašu pakalpojumu klāstu. Viens no būtiskākajiem izaicinājumiem būs pircēju piesaiste, jo iedzīvotāji arvien lielākos apjomos preces izvēlas iegādāties e-vidē un bieži to dara ārvalstu vietnēs. Tādēļ būtiski ir domāt gan par aktīvu komunikāciju, gan cenu politiku, lai spētu labvēlīgās tendences ekonomikā izmantot savā labā,” pauž D. Gašpuitis.

Kā rāda “Akropole” veiktā aptauja, Latvijas sabiedrībai iepirkšanās procesā svarīgs ir arī cilvēciskais kontakts. Teju trešdaļa (29%) aptaujāto atzīst, ka novērtē pārdevēju konsultācijas, kas visbiežāk nav pieejamas, aplūkojot preci interneta veikalā. Tikmēr 19% patīk iepirkties kopā ar draugiem vai tuviniekiem nevis vienatnē pie datora, lai varētu kopīgi izvērtēt potenciālos pirkumus. Savukārt 17% aptaujāto atzīst, ka iepirkšanās klātienē nodrošina labākas iespējas atgriezt preci, ja pēc veiktā pirkuma tomēr gadās pārdomāt.

 

Darba laiks

Veikali
I-VII 10:00-22:00
Maxima XXX
I-VII 08.00-23.00
Ledus arēna
I-VII 06:00-24:00
Euroaptieka
Drīzuma.